Strona główna Witamina D ważna dla ciężarnych
Stosujemy

Stosujemy się do standardu HONcode dla wiarygodnej informacji zdrowotnej Stosujemy się do standardu HONcode dla wiarygodnej informacji zdrowotnej:
sprawdź tutaj.

Facebook Fanbox 1.5.x.0

Witamina D ważna dla ciężarnych

Naukowcy donoszą, że kobiety w ciąży powinny przyjmować suplementy witaminy D, w celu ochrony zdrowia dziecka - informuje Telegraph.co.uk.

Badanie dotyczące niedoborów tej witaminy stoi w opozycji wobec stanowiska brytyjskiego National Institute of health and Clinical Excellence (NICE), które nie popiera przyjmowania suplementów.

Jednakże eksperci twierdzą, że kobiety, które nie mają wystarczającej ilości witaminy D w organizmie, mogą przechodzić komplikacje podczas ciąży. Może to doprowadzić nawet do stanu zagrożenia życia dziecka lub do rozwoju schorzeń, takich jak krzywica.

"Dostarczanie kobietom codziennej dawki suplementów może zredukować poważne ryzyko dla zdrowia ich dzieci"- powiedziała dr Elina Hypponen, z University College London Institute of Child Health.

Hypponen w sprawozdaniu opublikowanym w "British Journal of Nutrition" domaga się ujednoliconego stanowiska autorytetów w dziedzinie zdrowia w kwestii suplementów. Twierdzi ponadto, że niedobór witaminy D został przez nich przeoczony.

Kobiety w ciąży powinny przyjmować 10 mg witaminy D na dzień, co według naukowców nie jest możliwe do osiągnięcia przez samą dietę i przebywanie na słońcu.

Jednak NICE twierdzi, że kobiety powinny być po prostu informowane o konieczności zapewnienia odpowiedniego poziomu witaminy D podczas ciąży i w okresie karmienia. Dodaje, że niektóre mogą wybrać drogę uzupełniania tych niedoborów przez suplementy.

Brytyjki o niskich dochodach są upoważnione do pobierania suplementów za darmo z Healthy Start Scheme, ale raport donosi, że programem powinny być objęte wszystkie matki, niezależnie od statusu.

Kobiety są bardziej narażone na niedobory witaminy D niż mężczyźni. Wcześniejsze badania odkryły, że jedna na cztery ciężarne ma braki witaminy D podczas zimy i wiosny. Wykazały one również, że przyjmowanie suplementów pokrywa się z niższym wskaźnikiem chorób, takich jak krzywica i dziecięca hipokalcemia, znana również jako syndrom Williamsa.

"Niedobory witaminy D u kobiet w ciąży w Wielkiej Brytanii są niedopuszczalnie wysokie, szczególnie podczas zimy i wiosny. Ma to związek z małą ilością słonecznych dni i niezróżnicowaną dietą. Wierzymy, że systematyczne dostarczanie dziennej dawki suplementu podczas ciąży może znacząco zmniejszyć liczbę matek z niedoborem witaminy D, co zredukuje ryzyko zagrożenia zdrowia ich dzieci"- dodała dr Hypponen.(PAP)

Quote this article on your site

To create link towards this article on your website,
copy and paste the text below in your page.




Preview :

Witamina D ważna dla ciężarnych
Poniedziałek, 12 Lipiec 2010

© 2012 - Reflux


Powered by QuoteThis © 2008